Simon Vinkenoog over het werk van Pom Wolff:
"hij verschaft illusieloos inzicht in de werkelijkheid".

Zijn site is de meest bezochte poëzie-site in de Lage Landen:

http://www.pomgedichten.nl/
In de befaamde Windroosreeks van uitgeverij Holland verscheen in 2005 zijn debuut “je bent erg mens” - inmiddels uitverkocht.
In 2006 gaf uitgeverij Holland zijn tweede bundel “toen je stilte stuurde” uit.
In 2009 verscheen zijn derde bundel: ‘de ziekte van guigelton - dichter bij Eijlders’.
Eind 2012 verschijnt: 'Laat het van de liefde zijn'.Jos van Hest over de gedichten van Pom Wolff: “Ze zingen en kreunen. Ze zijn onrustig en argwanend. Ze vertederen en verlinken je tegelijkertijd. De gedichten in deze bundel van Pom Wolff. Ze barsten uit hun voegen van karigheid. Maken onverwachte grappen die geen grappen zijn. Vechten zich een weg de bundel uit. Het oog van de lezer, het oor van de luisteraar in.” http://muzeval.blogspot.com/2011/05/affiche-12-mei-2011-pom-wollf.html 

EENZAME DODE


toch zou ik niet meteen
over je eigen kuiten beginnen 
op een begrafenis 
ze hebben namelijk eerst nog
zijn benen geamputeerd
dat ligt toch al niet zo lekker

en gevoelig bij zijn moeder
die zit niet echt te wachten op 
mededelingen over te dikke kuiten
van iemand die hem niet gekend heeft
en begrafenissen afloopt 
omdat er weer een eenzame dode te vieren is
 



IK WIL JE NIET MEER KWIJT


ik heb geen reden
er is geen grond
jíj laat geen ruimte
voor verleden

alleen al
je bestaan te weten
is meer
dan ooit in mij bestond

ik zag je kijken
niemand was ooit dichter bij
ik zag je ogen
ik zag mij
 



Leave a Reply.